måndag 3 januari 2011

Mina textila julmåsten!

Jag har några ärvda textila skatter som krävs för att jag ska känna julstämmningen i mitt hem.

Dessa juldraperier hängde för över hundra år sedan hos min mormorsmor sedan hos min mormor sedan hos min mamma och nu hänger de hos mig varje jul. Har annars aldrig draperier.

Min mormor har vävt dessa trasmattor som hon lade fram varje jul sedan mamma och nu jag! När jag rullar ut dessa den 23 december då träder julen in!

Denna duk som min mormor vävt har jag alltid på vardagsrumsbordet varje jul.

Detta broderi sitter på en duk som hängs över ett serveringsbord som kommer från min mormorsmor.
Dessa saker gör att jag känner julstämmning dessutom är det ett utmärkt tillfälle att tänka på alla de som inte längre finns bland oss under julen.

2 kommentarer:

  1. Mysigt, fina, jag älskar också textiler som har något att berätta.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också julsaker från anhöriga, de känns närvarande även om de inte kan vara det fysiskt.

    SvaraRadera