fredag 23 oktober 2020

Att spana efter julen

 I dessa tider om man kan och har möjlighet att röra sig runt i städerna eller olika samhällen börjar julen så sakteliga göra sig påmind i affärerna. Om man då som jag gillar julen kan det vara riktigt mysigt att se de första julpynten uppenbara sig i någon affär eller att se julmusten staplas upp i mataffären. Många tycker att det är för tidigt och att det tar udden av julen att börja tänka på den redan i oktober. För mig är det ett sätt att stå ut i den mörka november, att gå runt och titta på allt fint och planera inför december. Själv väljer jag dock att inte pynta mitt hem före december. Men var och en gör som den vill och behöver! Jag är en av de många som älskar att gå på loppisar och har ägnat en ganska stor del av min tid till detta. Det fina med det, om man nu älskar julen är att då kan man spana på julpynt året om! Det ska helst vara en något rörig och välfylld loppis där man får kika in under högar och bord för att hitta fynden. 


En liten låda med gott och blandat jag köpte på en loppis i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar