lördag 24 oktober 2020

Två månader till julafton och dags att prata om julserviser!

 Jag har en julservis som de nu slutat tillverka, God jul från Gustavsberg. När jag flyttade ihop med med min då blivande man och vi firade jul tillsammans med hans familj började jag önska mig delar av den servisen. Det kändes så lyxigt att få delar till något så onyttigt som en julservis, en servis som bara används några veckor per år. Åren gick och nu har jag min servis som jag dukar fram varje jul och är sådär väldigt glad varje gång jag dukar med den. 

Så ja, lyxigt, onödigt, platskrävande och alldeles alldeles underbart!

När jag pratade med min julsjälsvän härom veckan berättade hon att hon sålt sin 20 år gamla trotjänare till bil. Hon fick så pass mycket pengar för den att det skulle räcka till några nya delar av hennes julservis berättade hon glatt. En självklar mätning i pengar, hur många jultallrikar kostar bilen? 

Här står min julservis och väntar på julafton!


1 kommentar:

  1. Verkligen dags att prata om julserviser!!!:-)
    Underbara du!

    SvaraRadera