fredag 27 november 2020

Några av de saker jag gör inför advent

 Fredagen före första advent brukar jag börja adventspynta. Då sätter jag fram elljusstakarna byter köksgardiner och gardinerna i barnens rum. Lägger på lite juliga dukar på borden och köper hyacinter.

Sedan tar jag fram de röda handdukarna vi använder under advent och jul.

Fullkomligt onödigt rent praktiskt men ack så mysigt!


Jag byter även ut mina vanliga muminmuggar mot vintervarianterna. För tio år sedan när jag skrev om det på denna blogg hade jag sex olika julmuminmuggar... vilket innebär att jag i år har 16 varianter... Jag köper dessutom en varsin till mina barn varje år så när de flyttar hemifrån får de med sig en uppsättning av julmuggarna. 


Utöver detta byter jag även ut våra vanliga glas mot dessa röda.

Jag tycker om att göra allt detta och njuter av att dricka ur julmuggar och röda glas annars skulle jag inte göra allt jag gör. Det får mig att mysa mig genom December som annars skulle vara väldigt mörk och trist!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar