onsdag 29 december 2010

Årets julgran!

I år har jag för första gången på 10 jular glaskulor i granen! Jag har haft småbarn hela tiden under dessa jular och därför haft lite okrossbara allmogepynt i granen dessa år. Jag har iochförsig trivts med detta men i år är den yngsta 3 år och har inte visat något intresse av att krossa glaskulor så nu åkte de fram! Jag har haft två stora flyttkartonger på vinden som bara väntat... Dessa har jag inte tittat i under alla dessa år vilket har gjort att jag glömt vad jag har för kulor. Detta i sin tur har ju gjort att jag köpt på mig lite mer när det varit rea på rean och de är fina, eller om jag hittat något på loppis. Dessutom har de sålt så fina svampar överallt i år som jag inte kunnat låta bli. De flesta av mina glaskulor har jag köpt i NY då min julsjälsvän bodde i denna underbara stad under fyra år och jag var där och hälsade på under juletider några gånger. Men jag har också ärvt en del. Det var riktigt roligt att packa upp allt igen och min älsta dotter hjälpte mig att klä granen. Vi använde dock inte alla kulor, jag skulle kunna klä några granar till...





Den lilla granen klädde jag i en del av mitt gamla allmogepynt!
Årets gran med klappar under!

4 kommentarer:

  1. Härlig julgran med massa fint pynt!

    SvaraRadera
  2. Vackert med glaskulor, jag älskar sådana kottar!

    SvaraRadera
  3. Jättefinna glaskulor. Känner igen det här, samma sak hos oss under småbarnstiden. Desto härligare när man får plocka fram det finaste.

    En god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera