torsdag 2 december 2010

Plåtburkar


Min julsjälsvän i skåne bodde under fyra år i New york. Jag passade på att besöka henne under jultiden några gånger. Ett år kom jag hem med dessa burkar från affären Create and Barrel (det var inte det enda jag kom hem med...). De var fyllda med otroligt goda julkakor av olika sorter.  

En sliten burk från Gevalia

Sidorna från samma burk

Ännu en Gevaliaburk

Pepparkakshus variant

En burk efter mammas faster

Samma burk från andra hållet

I dessa lägger jag julgodiset

Första gången jag var i NY för 11 år sedan köpte jag dessa burkar

I dessa loppisfyndade burkar lägger jag mina pepparkakor

Kunde inte motstå dessa for ett par år sedan.
Jag har under åren samlat på mig en ansenlig mängd julplåtburkar. Jag försöker att inte köpa några nya men det är lite svårt då det finns så många fina... Jag har dessutom fler burkar undanstoppade på vinden men jag har glömt vart jag lagt dem...

1 kommentar:

  1. Många fina burkar du har! Gillade speciellt granburkarna på först bilden =).

    SvaraRadera