fredag 10 december 2010

Julstressen

Jag har en kompis som heter Anna, hon är textilkonstnär. Hon har gjort två skulpturer som handlar om hur man kan känna sig i december inför julen. Bilden ovan är det en person som springer runt och handlar efter en oändlig önskelista. Anna var i sydafrika och frågade då en massa barn vad de önskade sig och har använt detta till denna önskelista. Det är allt från dockor och cycklar till fred på jorden.

Denna skulptur handlar om att man kan behöva lite fler händer och ben i dessa juletider för att hinna med allt!

Själv har jag faktiskt börjat känna mig lite småstressad. Trodde inte jag skulle behöva detta men de kommande fjorton dagarna är det mycket som ska hinnas med! Dagis lucia, sonens klassfest, egen klassfest, dotterns klassfest, julavslutning på dagis, julavslutning på barnens skola, fotbollsjulavslutning, sen några andra trevliga familjebjudningar av olika slag. Så har jag någon julklapp till maken att inhandla. Jag vill även gå på skansens julmarknad men förstår inte hur jag ska hinna... man vill ju att det ska vara mysigt och inte stressat. Nåväl det kommer nog att gå bra aven detta år allt är ju trevligt bara lite mycket!

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg att när barnen var små var december en enda lång räcka med händelser hos dagmamma/skola/fritids/idrottsföreningar. Hua! Men det ÄR jul kul samtidigt. Man får hinna med det man hinner med och hjälpas åt hemma. Barnen kan mer än man tror.

    SvaraRadera