måndag 20 december 2010

Julpyssel

Hemma på min gata i stan... Där bodde det en familj som vi umgicks med mycket. Min mamma och jag tillsammans med grannfrun och två av hennes barn hade syjunta varje fredag under vår barndom. Vi åt fruktfil och stickade och virkade. När vi blev tonåringar slutade det hela men vi fortsatte vår årliga tradition att julpyssla tilsammans en dag i december. Det gjorde vi i väldigt många år. Nu bor en av grannflickorna i samma stora stad som mig och i går tog vi upp vår gamla tradition! Så mysigt att sätta sig ner och få koncentrera sig på ett nytt pyssel. Det blev lite stressat men nästa år blir det bättre!

Det något kaosartade pysselbordet

Det fanns det mesta, flirtkulor, piprensare, bokmärken, bomull, bokmärken mm.

Årets pyssel för min del började såhär...

För att sedan bli så här...

Detta är slutresultatet!

Sedan blev det julgröt och skinkmacka!

Vill man ha en beskrivning av den fina stjärnan kan man hitta det HÄR

3 kommentarer:

  1. Härligt med sådana traditioner.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg stjärna och bra med en beskrivning! (Egentligen hade jag tänkt avsluta mitt pyssel idag - till makens stora glädje - men en sån där vill man ju bara ha!).

    Traditioner är bra och vad roligt att kunna ta upp något gammalt igen!

    SvaraRadera