onsdag 22 december 2010

Julböcker

Jag har lite julböcker jag samlat på mig under åren.
Denna som jag köpt på Nordiska museet handlar om gamla julpynt man kan göra själv till granen. Den är otroligt fin!

Denna innehåller både gamla och nya tips att göra, lite avancerade saker dock...

Sida ur ovanstående bok

Denna bok kom för 10-15 år sedan och i den kan man riktigt gotta runt i svensk allmoge jul.

Denna köpte jag i år och den verkar riktigt lovande! Den är inte ny men jag har inte unnat mig den innan...(men nu var den på rea...)

Jag har varit i NY några gånger strax innan jul, ett år fick jag med mig denna goding. Här nedan följer några sidor ur den.


Jag har fler men dessa får räcka för i dag! I dag skall det bakas, handlas och plocka ner pyntet som är på vinden. Dock inte pynta för det gör jag den 23 men det är bra att ha lite koll. Dessutom har vi lite middagsgäster i kväll. Det är härliga dagar nu!

Ha det gott alla ni julvänner ute i datavärlden!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina julböcker, Stora Julboken lånade jag på biblioteket.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga böcker.

    Jag önskar dig en riktigt trevlig God Jul!

    SvaraRadera