måndag 11 oktober 2010

Blossa

Min samling av blossa glöggflaskor!
I lördags var jag på systemet och köpte mina förbeställda blossaflaskor. Jag köper de för flaskornas skull då jag inte dricker alkohol men min man brukar med glädje se fram emot dem. Då jag är en obotlig samlare kan jag inte låta bli att samla på de gamla flaskorna... tyvärr hade inte maken förstått detta då han slängde alla 07:or i glasåtervinningen... Så dem saknar jag likaså 03 och 04. Men skam den som ger sig någon gång ska jag väl få tag på dem också.


Rörstrand tog för ett antal år sedan fram en glöggmugg i samarbete med blossa som i formen är inspirerad av flaskorna. De gjordes bara i två år och jag föll för dessa och har dem nu varje juletid! Tycker så mycket om de vintrigt juliga orden på insidan av dem.
stjärnfall, nejlika, snöknarr, äpplen, gnister, kardemumma, rimfrost,pappersprassel,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar