torsdag 28 oktober 2010

Jultidningar

I juletider köper jag alldeles för många jultidningar... Dessutom sparar jag varenda en... och denna aktivitet har pågått i över tio år... Jag har med andra ord ett berg av gamla jultidningar. Som om inte det vore nog köpte jag på mig ett stort antal från 50 och 60 talet på en loppis för ett antal år sedan.

tre allt i hemmet från 60 talet
Det är kul att titta på julstilen!
Tänk att kunna äta, baka och leka allt samtidigt!
Fantastiskt juldraperi!
På 60 0ch 70 talet hade ofta far i huset pipa i munnen...


Det som är bra med samlingen är att när jullängtan tränger sig på är det bara att ta fram några tidningar och drömma sig bort!

Några av årets tidninger och när de kommer:

26 okt: Drömhem & trädgård julnummer nr 1
28 okt: Allt i hemmet
29 okt: Lantliv Mat och Vin
2 nov: Lantliv jul

2 nov: Hus och Hem (adventsnummer)
4 nov: Amelia jul
10 nov: Härliga jul (tidningen Hemtrevligt)
11 nov: Gods och gårdar klassisk jul
12 nov: Hembakat julspecial (tidningen Hemtervligt)
12 nov: Jeanne Darc living jul
18 nov: Underbara julhem
2 dec: Drömhem och trädgård julnummer nr 2

Sen kommer julnummer av sköna hem, Elle interiör och residens mm

4 kommentarer:

  1. Vilka underbara gamla jultidnignar du fått tag på!
    Jag har också många som jag köpt på mig under åren och sparat. Köper inte så mycket tidningar annars men till jul tycker jag det är mysigt.

    SvaraRadera
  2. Skoj att du hittade min julblogg :-)

    Kul med gamla jultidningar - och nya! Jag kastar aldrig bort mysiga jultidningar heller... såna kan man bläddra i år efter år!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  3. Gud så roligt med gamla jultidningar :-)

    SvaraRadera
  4. Jeg samler også på de julemagasin jeg kjøper, det er alltid morsomt å ta fram på høsten når julefølelsene sniker seg på ;)

    SvaraRadera