söndag 24 oktober 2010

Illums bolighus


I fredags var jag på julspaning i city under en timme.
Jag gick förbi det nyöppnade Illums bolighus och där var det faktiskt en hel del jul. För två år sedan hade jag en fantastisk julhelg med min julsjälsvän i Skåne och Köpenhamn och då var vi på Illums bolighus. De har en något svalare julstil inte ett halmstrå med röda band så långt ögat kan se... Men däremot mycket silver, guld och vit papp. I köpenhamn hade de enorma uppdukade bord som var helt fantastiska! Lite midre skala har de här i stockholm i alla fall än så länge.







Sen gick jag till NK och på deras bottenplan var det riktigt mycket jul och jättefint skyltat men man får inte fota på nk tyvärr.

4 kommentarer:

  1. Visst saknar man det röda, men där såg ut att finnas mycket fint! :)

    SvaraRadera
  2. Är alla bilder från Illums bolighus? Verkar vara väldigt mycket fint! :)

    Sv: Kul att du gillar min blogg! Jag hade inte sett din innan men gillar den verkligen, så jag lägger till dig också. :)

    SvaraRadera
  3. Åh, där har jag ännu inte satt min fot. Birger Jarlsgatan, ganska nära Nybroplan, eller hur?

    SvaraRadera
  4. All bilder är från Illums som ligger mitt emot NK på hamngatan i gamla sverigehuset.

    SvaraRadera