fredag 29 oktober 2010

Utmanad !

Jag har blivit utmanad för första gången i mitt bloggliv av Theres göteborgsjul http://goteborgsjul.blogspot.com/ . Härmed antar jag den utmaningen och svarar på frågorna!
Gå gärna in och titta på hennes fina blogg!




Pepparkakor-Lussebullar (i december har jag svårt att klara mig utan båda...)
Skumtomtar-Knäck
Ischoklad-Marsipan
Köttbullar-Prinskorvar
Julkorv-Julskinka
Lax-Sill
Revbenspjäll-Janssons frestelse
Paradis-Alladin
Rullsylta-Pastej
Glögg-Julmust
Rödbetssallad-Dopp i grytan
Ris á la Malta-Risgrynsgröt
Äpplemos-Senap Hemma-Borta
Utomlands-Sverige
Ge-Få
Mysteriet på Grevieholm-Dieselråttor och sjömansmöss (då jag inte har varit barn när jag sett dem är det svårt att svara på. Men som vuxen tycker jag om dem båda. Mina barn älskar grevieholm på dvd!)
Chokladkalender-Paketkalender
Plastgran-Äkta
Arne Weise-Ernst

Sen är det meningen att man ska utmana fler men då de flesta julbloggar jag känner till redan har blivit utmanade är det lite svårt... men anta gärna utmaningen!

1 kommentar:

  1. Kul att du svarade! :) Och precis, man klarar sig inte utan lussekatter och pepparkakor i december!

    Sv: Det är så roligt med alla julspecial. Hoppas att du snart hinner iväg och köpa Allt i Hemmet. Har inte hunnit titta i den än. Rekommenderar du Hus och hem? Var det några fina adventssaker?
    Tack, du får också ha en trevlig helg!

    SvaraRadera