måndag 25 oktober 2010

Det här är vit jul

Jag är inte bara en julgalning jag är lärare på gymnasiet också. När jag börjar prata om jul med mina elever är det inte alla som har positiva upplevelser av julen. Många tycker att själva juldagarna är hemska. Det kan vara alltifrån att föräldrarna är skilda och de har ständigt dåligt samvete och far därför runt som skottspolar mellan alla sina familjekonstallationer. Till att det dricks för mycket alkohol så de bara längtar till att allt blir normalt igen.

Gå gärna in på länken nedan och läs om vit juls viktiga arbete.


Det här är vit jul
isskrapapinpepparkaksgubbe

Jag har strategin att satsa på att ge så mycket positivt decembermys som möjligt och tona ner själva julafton. Det brukar de faktiskt uppskatta riktigt mycket!

3 kommentarer:

  1. Ja fy... Tänk så många barn som lider... tack och lov har man aldrig upplevt julen som något negativt..

    Jag är dock för alkohol, men i sunda mängder!

    SvaraRadera
  2. Låter som en väldigt bra strategi! Jag tycker så oerhört synd om alla barn som lider, det skär i hjärtat på mig. :(

    SvaraRadera
  3. Ja tyvärr är det nog vanligare än man kan tro.
    Trevligt att hitta till din julblogg! Ska lägga in en länk från min sida.

    SvaraRadera