fredag 29 oktober 2010

julspaning i city

Nu börjar de flesta butiker plocka fram sin jul. Var en sväng på stan i början av veckan och kunde då hitta julen lite här och där!

På Mique var det tomtar, glöggmuggar och ljusstakar.

På Village hade de plockat fram det mesta men på övervåningen... Där nere var det höst och hallowen.
Jag älskar luciatåg! Samlar på dem och har en del redan men denna luciatågs ljusstake kanske får flytta hem till mig...

Julegris och fina vita ljusstakar på village

Vitt och rött med många fina detaljer

Mera village
 Stockhome


Jag gillar halmbockarna med svarta band! Skulle gärna ha en hel familj!

Fina tygkassar till gå bortglöggen
Sen var jag på Åhlens och där hade de precis börjat plocka fram. Så en sväng till NK, kunde inte motstå deras julthe...

5 kommentarer:

  1. Åh vad kul att gå på julspaning på stan!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag addat dig i min julbloggslista. Kom över till min blogg och var med i min utlottning av julgrejer.

    SvaraRadera
  3. Åh vad mycket fint! Måste bege mig till Village och se utbudet här. För på bilderna fanns mycket fint! Luciatåget var otroligt rart.

    SvaraRadera
  4. Ser ut som om du såg mycket fint på din tur genom stan. Hade gärna tagit en tur till Stockholm innan jul, men orken sätter nog tyvärr stopp. trevligt då att få lite rapport och julstämning från andra!

    SvaraRadera