lördag 30 oktober 2010

Jultidningar del 2

Min mamma köpte kanske två eller tre inredningstidningar om året. 1977 köpte hon ett nummer av allt i hemmets jultidning. Jag tyckte att den var helt fantastisk! Kunde sitta hur länge som helst och bläddra i den. Det fanns ett repotage om hur man kunde klä granen efter personlighet. Oj vad jag tittade på de bilderna och njöt. När julen sen var över klippte jag ut granarna och sparade dem i en trälåda jag gjort i slöjden där jag bara hade det allra finaste (limklumpar med paljetter i, glitter en julgranskula och fina bilder ur tidningar).
Där var den! Min gamla favorit


När jag för några år sedan köpte ett hundratal gamla inredningstidningar på en loppis fanns mitt gamla favoritnummer från 77 med. Jag kände igen det direkt fast jag inte sett det på 30 år.
Jag drömde om att vara flickan på bilden

Granarna hade teman som änglagranen, Silvergranen, Hemslöjdsgranen, Blågula granen och gottegranen

I mitten av tidningen fanns en plansch

För övrigt så kommer Sköna hems julnummer ut den 23 november. Hus och hems julnummer kommer den 25 november. Ha en skön dag!

2 kommentarer:

  1. Gud så otroligt roligt, en sådan gammal jultid skulle jag vilja bläddra i :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt med så gamla tidningar! Framför allt julnumret, vad roligt att just det var med. :) Ser jättefint ut!

    Sv: Håller med, Lantliv brukar alltid vara en väldigt mysig jultidning! Hoppas att du hittar den och blir nöjd! :)

    SvaraRadera