torsdag 21 oktober 2010

Julsånger

Är hemma och tar hand om min minsta dotter i dag. Jag kunde bara inte motstå att ta fram lite julnoter och spela och sjunga lite...

Den ena julsångboken (den vita mindre) köpte jag när jag var 17 och gick på gymnasiet. Jag hade just lärt mig att spela accord på pianot. Jag minns att jag tyckte den var dyr, men oj vad jag har spelat och sjungit ur den genom åren!

I fjol tyckte jag att det var dags för en ny så det fick bli Julens önskesånger. Många fina julvisor är det även om vissa accord känns lite konstiga ibland. I år har jag lovat mig själv att det ska bli mycket sång och spel under advent och jul!

1 kommentar:

  1. Mycket sång och musik -det låter som ett härligt mål Anna! Något att ta efter kanske :-)
    Jag vill också passa på att säga att det var på tiden du skaffade dig en Julblogg ;-) Det var väl bara det som fattades för en så "julig" människa som Du! Kramis!/Kicki Larsson

    SvaraRadera