tisdag 26 oktober 2010

Julkalendrarna del 3

I min barndom var det många barn som hade paketkalendrar. Mina kusiner som var tre syskon hade en kalender där de fick paket var tredje dag. Jag var mäkta avundsjuk. En jul fick jag ett litet paket varje dag men det låg i en korg på morgonen, istället för att hänga på en handbroderad korsstygnsbonad med tomtar på som mina kusiner hade...

Nu förstår jag min mamma till fullo! Det är ett enormt pyssel att slå in och köpa små paket som dessutom ska vara rättvisa. Men handlarna av i dag har kommit på det smarta tricket att färdigställa paketkalendrar åt oss. Jag har i år köpt tre varianter de två älsta har fått välja. I går hittade jag den sista på min ica butik. Så nu är den jakten över, de brukar nämligen gå åt ganska fort så det gäller att hänga på låset!

Årets skörd av paketkalendrar


6 kommentarer:

  1. Smart! :) Själv är jag inte uppväxt med att varesig jag eller någon jag kände fick något varje dag eller någon dag alls, det var bara själva julklapparna på jul man fick. Jag hade ingen aning om att det ens existerade att få presenter under hela december! :)

    SvaraRadera
  2. Intressant! Men jag är uppvuxen i en småstad och mina kusiner bodde på landet och där hade och har nästan alla det... Men det är säkert olika i olika delar av landet!

    SvaraRadera
  3. Himla smidigt att få det färdigfixat så :)
    Själv har jag bara fått chokladkalendrar i mina dar. Men det har inte gjort mig nåt, jag är himla glad för choklad :D
    Sv: Ja, den är himla bra. Känns kul med en julfilm som är lite mer vuxen!

    SvaraRadera
  4. Har "utmanat" dig på min hemsida nu. :)

    SvaraRadera
  5. Jag hade en jättefin paketkalender som mamma hade gjort, med ett tåg och tomtar som åkte på tåget. Ett år fick jag paket i en tygpåse istället, det var inte alls lika kul. Smart med färdiga paketkalenderar!

    SvaraRadera
  6. Färdiga paketkalendrar är ju perfekt! När jag var liten hade jag en som mamma hade gjort. Den föreställde (eller föreställer, vi hänger fortfarande upp den utan paket:P)en tomtegumma som står i en godisaffär och en tomtegubbe kommer och skall handla:)
    Kul att ha hittat din blogg förresten! Blir så glad när jag hittar nya fina julbloggar:D

    Kramar Luva

    SvaraRadera