lördag 23 oktober 2010

Julkalendrarna



Trolltider är för mig den julkalender som etsat sig fast mest i mitt minne. Jag har sedan jag var sju år 1977 samlat på mina tv kalendrar. Ja, jag köper fortfarande en till mig varje jul! En var till barnen och en till mig själv.




Många kalendrar har det blivit!

Min trolltiderkalender från 1979

I varje lucka var det ett litet rim

Jag kan inte vrida bilden ännu så ni får vrida på huvudet...

Nu har jag köpt trolltider på dvd så jag och barnen kan titta ihop! Jag brukar köpa gamla julkalendrar på dvd någon ny varje år. Det är alltid kul att återse de gamla godingarna men även de nya!

1 kommentar:

  1. Åh, den kalendern minns jag! De måste ha haft en likadan när Trolltider gick i repris i mitten på åttiotalet, tror jag, för -79 fanns inte jag. :)

    SvaraRadera