söndag 28 november 2010

Advent

I dag är det första advent. Det är nästan det bästa med hela julen tycker jag! Det är sådan stämmning och man har allt framför sig. I dag ska älsta dottern sjunga i kyrkan.


Vi ska dit hela familjen och får sjunga Hosianna och Bereden väg för herran.


Varje första advent när jag sjunger dessa psalmer i kyrkan ryser jag. Det känns som en tradition jag delar med alla dem som inte finns längre samtidigt som jag för den vidare. Min mormor morfar farmor farfar och alla dem innan dem har också sjungit dessa psalmer under första advent. Nu står jag i kyrkan och sjunger dem med mina barn!


Hemma har jag adventspyntat. Då byter jag alla gardiner, soffans klädsel, tar fram dukar som är juliga men som inte innehåller tomtar, Kuddarna får ny klädsel. Luciatågen åker fram samt min adventskyrka med gubbar utanför. Självklart sätter jag fram adventsljusstakar i varje fönster. Ute har jag satt upp en gran med belysning och en krans på dörren.

Nu ska jag väcka resten av familjen och tända första ljuset. Ha nu en riktigt bra första advent alla därute i data rymden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar