fredag 26 november 2010

Granar

Just nu finns det mycket granar i mitt hem...
Årets adventsgran utomhus. Den ska sättas fast i parasoll foten och pyntas med ljus under helgen.

Årets adventsgran inomhus (en fusk...) ännu inte riktigt i ordningjord.

Små plastgranar inhandlade på ica.
 Tavlan bakom granarna är faktiskt en julgransmatta. Min mamma köpte den i början av 70 talet av Björn Ståbi som är konstnär och storspelman. Den har hängt i mitt barndomshem och nu hänger den uppe i våran hall året runt. När jag träffade Björn Ståbi för några år sedan berättade jag om tavlan som är ett tryck på filt. Då skrattade han och berättade att det var en julgransmatta. Han levde på den tiden i ett gröna vågen kollektiv och det vart juletider och han var luspank. Då gjorde han några julgransmattor för att försöka sälja. Ja, min mamma köpte i alla fall en och det är jag glad för!
Kallt från Ikea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar