lördag 20 november 2010

Julporslin 2

Världens sämsta bild tagen genom ett fönster...


Julporslin i all ära, men jag har en dröm om riktigt fina gamla julglas också... Dessa såg jag i ett skyltfönster på a la carte antik. Hur fina som helst och väldigt ovanliga. Tänk va fina de skulle vara på julbordet! Men priset var på tok för högt för min ekonomi. 12 000 för alla sex. Men drömma är gratis!



Denna butik ligger på östermalm i Stockholm. Jag brukar titta till butiken några gånger i juletider. Ägarinnan gör alltid så fina skyltningar. Det är ganska höga priser men å andra sidan kan man få tag på saker man letat efter. Dessutom är det en njutning att bara gå runt och titta!
Hjärteglas

Gamla ljusstakar

En liten del av interiören

Denna bilden är till svärmor som har liknande glas, jag undrar om det är samma? Jag känner inte igen den röda kanten.

Korg med gamla julkulor

Ännu mera julkulor eller pumlor som många norröver säger

2 kommentarer:

  1. Vad många vackra gamla julkulor! Hade inte varit fel att ha några.

    SvaraRadera
  2. Hej hopp sockertopp! Köpte du inget???? Adventskramar från "kusin" Maria

    SvaraRadera