torsdag 25 november 2010

Tio års jubileum



Monica med sin röda dramaten hon alltid har med sig på våra rundor. Här är den fortfarande ganska tom.

I går var det det tionde året i rad som jag och min kollega Monica tar en dag i stan och bara tittar på julpynt. I år var det första gången med snöfall. Snöfallet var mysigt men blåsten hade vi kunnat vara utan. Fast å andra sidan blev effekten att vi var ganska ensamma i affärerna vilket var väldigt skönt.
Monica kollar på ett spelande kalenderhus.


Fullt med spelande och snurrande glaskulor.

Pynt i massor
På Österlånggatan har de ställt julgranar längst med husväggarna. Så otroligt fint!


Det låg snö i gränderna.

På Gamla stans julmarknad köpte Monica massor med vita änglar.

Gamla stans julmarknad
För mig blev det två inköp till min samling av luciatåg... och två fina ljusstakar och en bricka från stadsmissionen. Jag visar bilder på detta längre fram. Sen slank det ner lite julklappar också men det kan jag inte lägga ut här på bloggen. Monica är föresten med i senaste numret av tidningen Kattis och co. Där hon tillsammans med sin familj berättar hur de firar en riktig tomten är far till alla barnen jul. Monica är mamma, mormor och bonusmormor, till mig är hon kollega och lite av en extramamma till mig på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar