fredag 5 november 2010

Pepparkakspynt

I går var jag en stund på stan. Jag gick som vanligt runt lite och spande in julen. På Lagerhause hade de fina burkar, servetter, handdukar mm som hade pepparkaksmotiv. Pepparkaksmotiv och annat brunt julpynt har alltid av någon anledning tilltalat mig. Jag gick genast igång i tanken på var jag ska placera dessa fina burkar...






En ganska stor pepparkaksburk från Lagerhaus
Ett barn förkläde
Kökshanduk
Alla dessa fina saker man ser och vill ha. Ofta mycket fina teman. Men förnuftet fick råda för en stund och jag skänkte en tanke till de antal flyttlådor på min vind som är fyllda med fina julburkar... Så många pepparkakor bakar jag inte så jag kan fylla dem alla. Tränar mig på att bara titta och njuta i stället. Fördelen i år är att jag kan ju lägga ut allt det fina på bloggen!

1 kommentar:

  1. Här är en till som tränar på att bara titta och inte köpa allt som väcker köpsug.. bara lite ;)

    SvaraRadera