tisdag 16 november 2010

Julminnen del 2


Min egen julafton 1979
Jag va och sjöng på morgonen. Sen åkte vi till Landafors. På vägen dit tittade vi in hos Lilly där lemnade  vi julklappar. Sen fortsatte vi till Landafors. När vi kom dit fick vi lutfisk fast vi barn fick korv. Sen tittade vi på tv. Sen spelade Annika tvärflöjt och jag spela blockflöjt. Mamma spela piano. Sen dansade vi kring granen och så knakade på dörren. Det var tomten dom hade två stora säckar. Vi öppnade en och en. Och till sist fick jag sitta ensam och öppna paket, Och jag fick masor med julklappar. Det var ett natt linne. skriv bords under legg en holly hobie affisch en mössa en halsduk ett par vantar sudd.


En direkt avskrivning från min egen friskrivningsbok.

3 kommentarer:

  1. Nej gud vad gulligt!:) Önskar att jag var lika duktig på att skriva dagbok när jag var yngre..

    SvaraRadera
  2. Så härligt och gulligt!

    Otroligt kul att ha kvar.

    SvaraRadera
  3. Sv: Hittade pippi-formarna på Toy´s R Us för två år sedan. Herr nilsson, pippi och LIlla gubben för 34 kr - som hittat. Och det blir fina peppisar, men ibland bränns armar och ben lite för att de är så tunna, men det är inget som inte lite kristyr kan fixa =)

    SvaraRadera