tisdag 9 november 2010

Mossa



De älsta barnen har varit på höstlov hos farmor ute i skärgården. När vi hämtade hem dem passade jag på att plocka lite mossa och enris med mig hem. Jag har nämligen blivit så arg varje gång jag måste köpa skogsmaterial på torget i stan... Är man som jag uppvuxen med skog inpå knuten är det svårt att acceptera att det inte bara är att gå ut och plocka det man vill ha.

Frostnupen grönmossa


Barnen var med och hjälpte till
Nu har jag mossa och enris så jag kan pynta loss i krukor och kransar i advent. Jag förvarar det utomhus så länge. Har hört att granarna hugger de flera månader i förväg så då ska nog mitt lilla enris också klara sig.

2 kommentarer:

  1. Oj så härligt det ser ut att få plocka sin egen mossa. Jag måste tyvärr köpa mossa :-(

    SvaraRadera
  2. Mossa är vackert, man ska plocka försiktigt, så det inte syns..

    SvaraRadera