torsdag 4 november 2010

Loppis

Jag älskar att gå på loppisar! Varje gång jag går in på en loppis har jag känslan av att kanske, kanske kommer jag att hitta nåt fantastiskt, helt otroligt bra... 99 gånger av hundra gör man inte det men jag brukar ofta hitta trevliga små saker. På sommaren är fyndfaktorn för julpynt väldigt hög. Nu i dessa dagar packar de flesta antikhandlare och loppisbodar upp sitt julpynt. En av mina favoritloppisar ligger i Nynäshamn och heter Bingeting. Jag hittar nästan alltid något där av skiftande slag. Förra veckan började de med sitt julpynt och detta är vad jag kom hem med.

Denna röda glaskanna passar till mina röda kartioglas
Mycket små smällkarameller till allmoge granen

Fina gamla glaskulor till granen med glaskulor

Denna tilltufsade lucia kunde jag inte lämna kvar då jag samlar på Luciatåg. Men jag fick den på köpet.

Två små granar för julgransljus som passar ihop med mina störra modeller av granljusstakar

En gammal tomte som också kom med på köpet.


Sen köpte jag en del annat icke julrelaterat också men det skriver jag inte om här. Jag har varit hemma med sjuk dotter några dagar och inte kommit iväg till affären. Så idag har jag minst tre julmagasin att håva in! Känns som en bra dag.

1 kommentar:

  1. Sv: Kul med bra recensioner! Jag tror verkligen att jag också kommer att tycka att det är bra :)

    SvaraRadera